arrow_drop_up arrow_drop_down

Over mij en Impact Ondernemers

Over Joris van der Wijst

Ik was 36, had 2 kinderen (toen 3 en 5) en door een moeilijke tijd liep mijn huwelijk stuk. Daar stond ik dan. Letterlijk met (bijna) lege handen, want veel vrienden en familie had ik niet. Maar ik had wel een baan. Alleen die baan, 40 uur per week en alleenstaand vader zijn met 50% co-ouderschap ... dat ging 'm niet meer worden. Één ding was mij na de scheiding namelijk direct duidelijk geworden; mijn kinderen gaan te allen tijde op de eerste plek komen. Dat is mijn hoofd prioriteit!


Maar ik kon niet én zoveel werken én de prioriteit bij mijn kinderen leggen. Maar ik had wel geld nodig om mijn vaste lasten en levensonderhoud te kunnen betalen.

Daarbij kwam dat ik een jaar of 10 voor mijn scheiding al op het punt gekomen was dat ik besefte dat wat me tot op dat moment geleerd was over "het leven" en hoe je dit "normaal gesproken" in moet vullen, helemaal niet dé (enige) waarheid was en al helemaal niet was wat ík wilde. Werken in loondienst past niet bij mij. Ik wil mijn tijd op deze aardbol vooral besteden met het maken van positieve impact. Mensen helpen. Maar tegelijkertijd wel min of meer "kunnen doen wat ik wil". 


Kortom, ik moest op zoek naar een andere invulling van mijn leven. Terug naar de tekentafel ... red pill or blue pill ... (geen idee wat dit betekent, check The Matrix).


Ik stortte mezelf in de wereld van het ondernemen en van marketing. Ik had dit namelijk niet eerder ergens geleerd. Thuis niet en op school niet. Ik wist er dus geen bal vanaf. 


Doordat ik een expert was op het gebied van ICT / automatisering, kreeg ik al snel interesse in online marketing. Ik stortte me daar volledig op en na verloop van tijd beheerste ik alle systemen en was ik in staat binnen no-time andere systemen eigen te maken. Ik was al snel in staat met vrij weinig moeite een volledige online business op te zetten. En dat was mooi, want door gebruik te maken van het internet, zou ik veel meer mensen kunnen bereiken dan wanneer ik alleen offline zou werken. Zodoende zou ik dus meer impact kunnen maken. 


En hier kwam alles samen. Mijn verlangen om mijn privé-leven (lees kids) op de eerste plek te zetten en mijn werk-leven (lees geld verdienen) hier omheen te bouwen én tevens meer impact te kunnen maken (doordat ik meer mensen kon bereiken door online te gaan werken) kwam zodoende perfect samen.


Ik dacht, dit móet ik andere mensen gaan leren want dit is zó waardevol!


Online ondernemen, via online trainingen, cursussen of programma's, is dé manier om volledig onafhankelijk van direct te maken uren, geld te kunnen verdienen waardoor je dus én passief inkomen verdient én meer vrijheid hebt én daarnaast, doordat je via het internet meer mensen kan bereiken, ook nog eens meer impact kan maken dan wanneer je alleen offline werkt. 


Inmiddels heb ik meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van online ondernemen en online marketing, heb ik vele ondernemers mogen helpen met hun online onderneming en hun online trainingen en heb ik ervoor gekozen om de succesformule die ik hieruit heb samengesteld te gaan delen.


Omdat bij mij impact voorop staat, werk ik het liefste met coaches en trainers omdat deze doelgroep over het algemeen mijn passie voor het maken van positieve impact deelt.

Over Impact Ondernemers

Ik help coaches en trainers bij het maken, promoten en verkopen van een online training (cursus, programma).


Dit doe ik enerzijds online via een online training / online community en online ondersteuning en anderzijds door persoonlijke coaching / training / volledige ontzorging via mijn offline diensten.


Als we onze kennis en expertise onvoorwaardelijk gaan delen met de intentie om anderen te willen helpen, dan kunnen we ongekend veel impact maken.

Wat betekent een online training (cursus, programma) voor jou?

Meer impact maken

Door je kennis en expertise online te verkopen als digitaal product, kun je meer mensen bereiken en dus meer impact maken.


Als coach of trainer heb je zo je eigen specifieke kennis, ervaring en expertise waarmee je anderen kan helpen en daardoor dus een positieve impact kan maken.

Passief inkomen verdienen

Een online / digitaal product hoef je maar 1x te maken en kun je daarna onbeperkt verkopen waardoor je inkomen geen plafond heeft.


Een online training kan volledig geautomatiseerd 24 uur per dag, 365 dagen per jaar verkocht worden. De verkoop is niet direct gekoppeld aan de uren (tijd) die je maakt. 

Meer vrijheid krijgen

Werken met online diensten en producten, zoals een online training, geeft je meer controle over je tijd. Je kan je eigen prioriteiten bepalen.


Uiteraard moet je werk verrichten om een online training te maken, te promoten en te verkopen, maar je werkt aan een proces in plaats van dat je  tijd ruilt voor geld.

Alles draait om impact maken. Ook als je al (offline) klanten hebt!

Beloon je bestaande klanten

Ook voor coaches en trainers die (alleen nog) offline met klanten werken, is een online leeromgeving interessant. Een beloning / extraatje voor je bestaande klanten.


In de online leeromgeving / online ledenomgeving kunnen bestaande klanten alle informatie vinden die voor jouw (online of offline) coaching / training van belang kan zijn. Ook super makkelijk en praktisch om zo één plek te hebben waar je alle documentatie kan verzamelen en up-to-date kan houden. 

Van klant naar trouwe fan

Door als coach of trainer je eigen specifieke doelgroep bij elkaar te brengen, creëer je een eigen online community. Dit is van ongekende extra en unieke toegevoegde waarde bovenop de informatie die je biedt.


In de online leeromgeving / online ledenomgeving kunnen bestaande klanten met gelijkgestemden verbinden, kennis ervaring delen en elkaar verder helpen. Ook jij als expert hebt daar één plek waar je jouw doelgroep / klanten verder kan helpen.

Vereeuwig de klantrelatie

Zodra je als coach of trainer je eigen online leeromgeving ook gebruikt als online ledenomgeving / online community en daarbij je eigen specifieke doelgroep dus bij elkaar weet te brengen en te houden, creëer je zo'n sterke verbondenheid / eenheid dat je klanten hier nooit meer zonder zouden willen.


Een mooie bijkomstigheid hiervan is dat als je op een later moment een nieuwe dienst of product lanceert, er een hele grote kans is dat je bestaande klanten deze ook wil.

Hoe kan ik je helpen?

Wil jij ook leren hoe je jouw training online zet zonder gedoe en ervoor kan zorgen dat je doelgroep hiervan weet en deze wil kopen?