arrow_drop_up arrow_drop_down
14 november 2019 

3 mega goede redenen om vandaag nog je eigen online training te starten, ook al heb je genoeg offline klanten en omzet.

In een vorig artikel noemde ik 3 mega goede redenen om vandaag nog je eigen online training te starten (klik hier als je dit artikel wil lezen). Ik heb hier veel reacties op gekregen van coaches en trainers die aangaven al genoeg klanten te hebben en/of al goed te verdienen met hun offline business en om deze redenen geen nut zien van een online training.

Dat kan natuurlijk niet 😉 dus heb ik hierover een video opgenomen die je onderaan deze post vindt.

In deze video en in dit artikel geef ik je 3 mega goede redenen om vandaag nog je eigen online training te starten, ook al heb je genoeg offline klanten en omzet.

1. Beloon je bestaande klanten

Ook voor coaches en trainers die (alleen nog) offline met klanten werken, is een online training in de juiste online leeromgeving interessant. Zie het als een beloning / extraatje voor je bestaande klanten. Iets dat je kan onderscheiden van “de rest”. Extra service en waarde. Overdelivery zeg maar. Dit zie je vandaag de dag, vind ik persoonlijk, te weinig. Vooral online zie ik dat veel ondernemers vooral bezig zijn met het deel “hoe verdien ík zo snel en zo makkelijk mogelijk veel geld”. Prima hoor, moet iedereen voor zich weten, maar het is niet mijn ding.

Bij mij draait alles om impact maken. Ook als je al (genoeg, offline) klanten hebt en/of omzet maakt!

In de juiste online leeromgeving / online ledenomgeving kunnen bestaande klanten alle informatie vinden die voor jouw (online of offline) coaching / training van belang kan zijn. Super waardevol en relevant voor je klanten! Ook super makkelijk en praktisch om zo één plek te hebben waar je alle documentatie kan verzamelen en up-to-date kan houden.

2. Van klant naar trouwe fan

Door als coach of trainer je eigen specifieke doelgroep bij elkaar te brengen, creëer je een eigen online community in je eigen ledenomgeving. Dit is, ten opzichte van bijvoorbeeld een Facebook groep, jouw eigendom en dus ook echt jouw online community! Dit is van ongekende extra en unieke toegevoegde waarde bovenop de informatie die je biedt.

In de online leeromgeving / online ledenomgeving kunnen bestaande klanten met gelijkgestemden verbinden, kennis en ervaring delen en elkaar verder helpen. Ook jij als expert hebt daar één plek waar je jouw doelgroep / klanten verder kan helpen. Op deze manier maak je langzaam maar zeker fans van je klanten. En fans zijn super waardevol voor je business.

3. Vereeuwig de klantrelatie

Zodra je als coach of trainer je eigen online leeromgeving ook gebruikt als online ledenomgeving / online community en daarbij je eigen specifieke doelgroep dus bij elkaar weet te brengen en te houden, creëer je zo’n sterke verbondenheid / eenheid dat je klanten hier nooit meer zonder zouden willen.

Een mooie bijkomstigheid hiervan is dat als je op een later moment een nieuwe dienst of product lanceert, er een hele grote kans is dat je bestaande klanten deze ook wil.

Je kan van deze bijkomstigheid ook positief gebruik maken door een uniek en exclusief (betaald) lidmaatschap te creëren wat je structureel wederkerende inkomsten op gaat leveren.

Nog niet overtuigd?

Als dit geen goede redenen voor jou als coach of trainer zijn om toch eens serieus na te denken over een eigen online training / online leeromgeving / online ledenomgeving, dan weet ik het ook niet meer 😉

Liever de video bekijken / beluisteren?

Bovenstaande motivatie kun je ook bekijken / beluisteren via onderstaande video.

Hoe nu verder?

Ik hoop dat de informatie uit dit artikel je geïnspireerd en gemotiveerd heeft om je eigen online training te gaan maken, promoten en verkopen. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan gerust contact met me op. Wil je geen artikelen/tutorials meer missen, klik dan hieronder op de Abonneer op updates knop en meld je gratis en vrijblijvend aan voor updates.

Over de schrijver
Ik ontzorg coaches en trainers bij het maken, promoten en verkopen van een online training (cursus, programma) voor meer impact, passief inkomen en vrijheid. Dit doe ik enerzijds via een online training / online community en anderzijds door persoonlijke coaching / training of volledige ontzorging. Met de juiste systemen en de juiste marketing en verkoop strategieën kan iedereen succesvol zijn eigen online training maken, promoten en verkopen. "Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden. Je hebt echter maar 1 succesformule nodig." Kennis is nog waardevoller als je het deelt. Maak Impact! Alles draait om impact maken. Ook als je al (offline) klanten hebt!

Kom in actie

Wil jij ook leren hoe je jouw training online zet zonder gedoe en ervoor kan zorgen dat je doelgroep hiervan weet en deze wil kopen?